Kaascouse - Wintersessie 2019

Lyrics
Songtekst van Kaascouse – "Wintersessie 2019 101Barz" Track 1: [Verse: Kaascouse] Wie bepaalt wat relevant is, nep is, of fucking hard is? Die slangen na-apen maar brullen alsof het art is Flexen met een tiende, doen alsof het een kwart is Je mag blij zijn als het vijf is maar zo werkt het niet bij mij nee Ik kom uit een wijk waar iedereen de weg kwijt is Ready for whatever iedereen is wedstrijd fit Lijken nog maar kleine jongens, ze laten dingen zingen voor je Pushen witte bergen heel het jaar zie je ze wintersporten Kom met delen, ik ben niet gierig De amnesia tatta, de assie arabieren Ik hoorde iemand me zeggen een mens die kan niet vliegen Zit op een wolk jawel Ik heb Schiphol gebeld De mistwolken zijn dominant we landen morgen wel Ben ik niet stoned? Nou dan ben ik wel dronken van het geld Ze vragen wat mijn flavour is, ik ben een haze fan maar op deze beat heb ik speciaal geschreven met een vapepen Zo high ik geef een shoetoe aan een UFO Dadelijk open ik een coffeeshop op Pluto Hoeveel gram kan je roken zonder zwaartekracht? Ik sla een pagga op het idee dat mijn leven zo perfect is Maar soms zeg ik dat ik broke ben om te kijken wie er echt is Ben ik met je zal ik rennen en doe zelfs backflips Kom je ontwaken, je kan niet op me slapen Jullie posten bedragen, en ik doe bedragen sparen puur zodat mijn zonen nooit hoeven te vragen jaren later Een van de weinige oprechte tussen alle fraude Een van de weinige oprechte net als Bart van Houten Guns in clips lijkt alsof dat een hype is Die shots blijf ik liever buiten beeld dat is niet mijn shit Reken dat voor elke clip dat een barkie of 5 is Ik ben liever die guy die ze telkens verhuurd en rijk is Rappers pakken slechts een deel van de winst Terwijl al het grote geld zich achter de schermen bevindt Dus gouden kettingen zitten niet meer in mijn begroting Jij kijkt af van Boef en ik kijk af van Kees de Koning Ik lig niet wakker van de haat Hoorde dat Boef me was gaan volgen Mama help! Ik ben nu aan Van noedels naar kaviaar Verhalen zijn chronologisch Mensen zien muziek, ik zie alleen maar Monopoly Lijkt soms een idioot die niet snapt waar hij over schrijft Omdat ik in mijn denkwijze voorloop op me tijd Ik begrijp en neem ze niks kwalijk Ideeën zijn als baby's maar de meeste van jullie dat blijken miskramen Gaar maar even zitten daar Laat me het je uit gaan leggen Een echte man is waarschijnlijk 1 op de 1000 rappers Zorg dat afspraken zwart op wit worden opgeschreven Want je beste vrienden schetsen als er niets is ondertekend Ik gun ze 100 zegens Al is het bijzonder lelijk De enige echte motherfucker is dom gebleken Als een van mijn mensen scoort dan heb ik hem voorgegeven Als je hetzelfde terug doet heb ik je voor het leven Ze zeggen gunnen is volwassen Maar 90% van deze game is kinderachtig Hier geen duimpjes omhoog, geen politiek nee ik ben eerlijk Ik heb een middelvinger waar je op mag abonneren Vriendschap is soms echt heel eng Hier en daar vies belazerd als een Snapking fan Jullie zoeken snelle stacks, ik zoek naar de procenten Mijn naam is Kaas tuurlijk weet ik hoe ik moet beleggen Ik wees mensen de route heb ze teveel verwend Zie dat je nu op wegen wacht maar je hebt even pech Goedkope levensles, je had het kunnen weten Geld is een moeilijke taal, je had het kunnen spreken Een Turkse mattie van me hij vind rappers echt mongolen Omdat mensen Parra leggen om op Rapnieuws te komen Vragen ze bij 101, "Kan ik een sessie kopen?" Misschien heb ik dan nog een plekie voor een 16 over Track 2: [Chorus: Sonty] Vorig jaar ging slecht, maar dit jaar gaat het beter Ik ben onderweg, ik zie jullie later Praten over mij, alsof jullie weten Ik ben op mijn raps, ik ben op mijn paper Vorig jaar ging slecht, maar dit jaar gaat het beter Ik ben onderweg, ik zie jullie later Praten over mij, alsof jullie weten Ik ben op mijn raps, ik ben op mijn paper [Verse: Kaascouse] Ezels rappen over paardenkracht je hoeft het niet maar wordt er toch mee opgezadeld Yeezy aan mijn voet van Adidas, niet om stoer te doen maar hij zit comfortabel Bodybags die werden opgestapeld, tegenwoordig ben ik toch bijzonder aardig Ben er weer, stelletje onbekwamen, domme dwazen, consequenties, zonder gaan ze, tol betalen, kom niet klagen, chicks die jou zien zeggen ewa [?] Ik kom te vaak, ik hoor bezwaar, dus komt u maar, mijn kont geveegd met commentaar meneer Heeft het bovenstaande u geraakt? Zeg me maar wat jij dan vind daarvan? Alle klachten kunt u mailen naar: info@idontgiveafuuuuck [Chorus: Sonty] Vorig jaar ging slecht, maar dit jaar gaat het beter Ik ben onderweg, ik zie jullie later Praten over mij, alsof jullie weten Ik ben op mijn raps, ik ben op mijn paper Vorig jaar ging slecht, maar dit jaar gaat het beter Ik ben onderweg, ik zie jullie later Praten over mij, alsof jullie weten Ik ben op mijn raps, ik ben op mijn paper Track 3: [Interlude: Kaascouse] Volgende track is voor al die gefrustreerde rappers Ik was ooit ook een gefrustreerde rapper [Chorus: Kaascouse] Geloof broer echt hou vol Geloof broer echt hou vol Op een dag heb jij gelijk Geloof broer echt hou vol Geloof broer echt hou vol Op een dag dan zal jij gaan winnen Geloof broer echt hou vol Geloof broer echt hou vol [Verse: Kaascouse] Ik ken een rapper uit mijn stad hij is zoekende naar respect En je hoort de frustratie in alle verses die hij nu rapt Hij zoekt erkenning en ergens snap ik hem dan ook echt Hij vind het niveau in deze Nederlandse game maar whack (Een depressie is onderweg) En al zijn mensen die versterken door telkens hetzelfde te zeggen denken dat ze hem helpen Hij is chagrijnig en kan geen clips meer bekijken Zolang hij geen kans krijgt kan hij niet voor een ander blij zijn (Denkend wanneer is zijn tijd) Waarom hij nog een rijm schrijft Het lijkt alsof mensen hogerop willen dat hij klein blijft Mensen gaan je never meer gunnen door te klagen en er zit geen schaamte in om een ander wat hulp te vragen Je moet hieruit ontwaken, en dan win je vanzelf Kansen voor het oprapen maar begin bij jezelf Waardeer de mensen die je nu al checken want je hebt fans Respect zit niet in de cijfers, dure kleding of in de Benz Op die manier worden mensen vanzelf langzamerhand gek En ik ben bang dat als de beat stopt jij dat ook niet meer trekt Krankzinnig zijn is herhalen van dag tot dag maar achteraf alsnog een ander resultaat had verwacht Shit is je niet gegund En ik begrijp de woede maar misschien moet je een keer naar je zelf kijken broeder Het is allemaal niet zo moeilijk als de gameplan daar is Waarom kan jij niet gaan groeien als de game echt gaar is Dat je de beste bent is geen garantie dat je tonnen krijgt Dat werkelijk talent hebben is een leuke bijkomstigheid En ja dat is niet eerlijk Maar iedereen moet proberen om gewoon een eigen markt voor zichzelf te creëren (Kijk naar Typhoon) Hij pakt geen views als een gek Maar loopt al 4 jaar te touren nu met hetzelfde project Er is plek voor iedereen dat je het vind is wat ik hoop broer Naarmate het genre groeit moeten wij dat ook doen Ey [Chorus: Kaascouse] Geloof broer echt hou vol Geloof broer echt hou vol Op een dag heb jij gelijk Geloof broer echt hou vol Geloof broer echt hou vol Op een dag dan zal jij winnen Geloof broer echt hou vol Geloof broer echt hou vol Op een dag heb jij gelijk Geloof broer echt hou vol Geloof broer echt hou vol Op een dag dan zal jij winnen Track 3: [Interlude: Kaascouse] Axel op de beat SKANG GANG [Chorus: Kaascouse] Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn [Verse: Kaascouse] Vroeger wou ik 2Pac zijn dus deed ik biggie op straat Wou Timberlands kunnen kopen en heb die missie gehaald Ik was een kleine jongen maar begon te snoepen van de haze vriend Nu ben ik chagrijnig wanneer ik geen J zie Betreed vele podia waar ik connect met fans Tot clubs waar ze molly poppen net als M&M's Als kleine nerd checkte ik clips en ik wou hogerop Mensen in een dip zet ik er nu bovenop We wouden young money pakken in elke kleur damn We zeiden we gaan homies blijven wat er ook gebeurd man Elke bitch die had kritiek en wist het beste voor me Ik DM exen nu zo van lekker voor je Waar is de hood gebleven? Besef dat we oud zijn want alles is nu een nieuwbouw wijk Ze kennen me daar als de entertainer En ik probeer ze slechts te inspireren net als hoe dat mijn legendes deden [Chorus: Kaascouse] Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn [Verse: Kaascouse] SKANG GANG GANG GANG Een, twee, drie en tot de vier Kaas tot de couse gekke haze ja ik ben hier Rol het op in een jonko die gekke wiet Die flow heb je van Snoop gejat! Doe er wat aan of draai iets en bij aan de rotatie Sowieso hogere sferen elke keer als je Kaas ziet Rol het op ben meteen weer cool toch Piecie haze met een beetje moonrock Oh noooo als ik daar ben wordt er gesmoked Ogen die zijn klein en heel rood Positiviteit sowieso Ik ben fucking stoned ja oooh nooo Als ik daar ben wordt er gesmoked Ogen die zijn klein en heel rood Positiviteit sowieso Ik ben fucking stoned ja oooh nooo [Chorus: Kaascouse] Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als 2Pac zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn Vroeger wou ik net als Snoop Dogg zijn
Rate this song
0/5.0 - 0 Ratings
Loading comments...
Credits
- Writers
- Kaascouse