På Gjøvik (1985)

Lyrics
Vi har en by oppå Vest-Opplænd Som ligg så pent attmed Mjøsas strænd Det er den by'n vi kjæm ifrå Som vi har spandert på en enkel sang som vi skal skjenke deg nå Vi har jo rasa mye rundt omkring Det vi har sett er jo ingenting Mot Mjøsa's kvite by, der blir vi født på ny En hovedstad for øss, ja for deg vil vi sløss! På Gjøvik der har vi det bra Der væks det blommer i gaten, det er det vi vil ha En hovedstad ved Mjøsa for flatbygding og døl Ja hvis du tviler kæn du reise hit sjøl På Gjøvik der har vi det bæst Der er det hælja midt i vikun, hår dag er det fæst En småby i Opplænd med utsikt over fjor'n Den fineste plassen på jor'n Hvis vi har ferje nedi sydens lænd Å ligg å kviler på en badestrænd Å ser på himmel'n klar og blå, og høre bøljen slå Da kan det skje vi glømmer by'n vi kjæm ifrå Men når vi stapper i øss ukjent mat Vi får servert ifrå kælde fat Da blir vi kleine ælle menn og glømmer sydens strænd Da vil vi hem'att hit så fort som vi kæn På Gjøvik der har vi det bra Der væks det blommer i gaten, det er det vi vil ha En hovedstad ved Mjøsa for flatbygding og døl Ja hvis du tviler kæn du reise dit sjøl På Gjøvik der har vi det bæst Der er det hælja midt i vikun, hår dag er det fæst En småby i Opplænd med utsikt over fjor'n Den fineste plassen på jor'n Nå går det bru over Mjøsa Mellom Ringsaker og Vest-Opplænd Så dom som bor på gærne sia Kan ta buss til det forgjettede lænd På Gjøvik der har vi det bra Der væks det blommer i gaten, det er det vi vil ha En hovedstad ved Mjøsa for flatbygding og døl Ja hvis du tviler kæn du reise dit sjøl På Gjøvik der har vi det bæst Der er det hælja midt i vikun, hår dag er det fæst En småby i Opplænd med utsikt over fjor'n Den fineste plassen på jor'n
Rate this song
0/5.0 - 0 Ratings
Loading comments...
Credits
- Writers
- Eldar Vågan