De Luktar Rök (Kärlekens Blandband)

Lyrics
[Introsnack] Se bara på världen, i all dess skönhet Så finns det också så mycket som oroar, som skrämmer 2002 var jag i en annan del av Malmö än den jag själv bodde i Och fick se ett flygblad från en grupp som kallade sig Nationaldemokraterna Hah! tänkte jag Det finns ingen framtid i detta landet för organiserad, politisk rasism Men ack så fel jag hade 2018 kan vi se att det är normalare, vanligare än någonsin Med avhumaniserande, värdegrundsavsaknande perspektiv på människor, liv och samhälle Min förhoppning såklart är att denna 16 år gamla text 16 år från nu, ska kännas fullkomligt inaktuell För tyvärr är den inte det Vissa namn i andra versen har ändrats Men dem har bara fyllts på med nya, unga ledare som går i hatets fotspår Och vi kan inte leva så, vi vill inte leva så Det luktar rök 2018, men snälla inte mer efter det [Vers 1] Jag fick din broschyr i mitt brevinkast fylld med cp-snack så jag skrev inatt Blev jävligt lugn nu är jag lugn men de är knappt Jag ser svart, du tar all min kraft Och välsignande hat som du sått i mitt huvud Jag lär spotta glöd till jag fått ut det Jag är negerblatte och blandad ras Jag pissar och du skiter Det är samma sak och samma art Men allt på din tv säger att ja står för allt som ärfel med Rätssystemet och fosterlandet Att jag snor dina kvinnor och får soc i handen Att jag rånar, våldtar, mördar och skär dig Ge mig en chans och jag störtar Sverige Men jag sansar mig och fattar mina beslut Tänker kärlek kastar brinnande spjut [Refräng] Det luktar rök, dagen blir kväll Den hänger lös, jag fruktar eld Någonting är skevt, jag springer fort Någonting är fel, vad har jag gjort? Denna går ut till Sjöbo, Bjuv, Bromölla, Skåne, var är ni? [Vers 2] Rassar och nassar är lika bra som Skärsgård Mepel och Michael Jansson Men visst är det jag som är besvärlig? 30 000 ljusår från att vara färdig Sånna som jag stoppar ni svärd i Ärligt den värld ni lever i är för härlig Men dölj era budskap väl, mina vänner Kanske dem tror att ni är fina människor Gillar nog inte pizza och kebab Men jag väcker månen hand upp niggergrabb Men jag är störd i hjärnan, hatar du mig? Gör du gärna, din undergång börjar närma Du kanske aldrig fick tillräckligt med kärlek Så invandrarpack är äckligt, förfärligt Ditt blod är rött, mitt med, vill du se? Några av dina har dött men mina med [Refräng] Det luktar rök, dagen blir kväll Den hänger lös, jag fruktar eld Någonting är skevt, jag springer fort Någonting är fel, vad har jag gjort? [Mellanspel] [Vers 3] Sverige är mitt med, vafan tror du? När jag kommer in i affären, varför glor du? Vita, gula, bruna, svarta Ja, vilken del är det du inte fattar? Du borde dra för du drar ner stämningen Inte utlänningen men du med hämningen Hur korkad kan du vara, men är du blind? Kan inte diskutera så bryt min kind och Ta mitt liv och tro att du vann Kämpa på men du förlorade, man För ondska är ondska och fel är fel Det är fan du som biter, jag är hel! [Refräng] Det luktar rök, dagen blir kväll Den hänger lös, jag fruktar eld Någonting är skevt, jag springer fort Någonting är fel, vad har jag gjort? Det luktar rök, dagen blir kväll Den hänger lös, jag fruktar eld Någonting är skevt, jag springer fort Någonting är fel, vad har jag gjort? [Outro]
Rate this song
0/5.0 - 0 Ratings
Loading comments...
Credits
- Writers
- Timbuktu