Tiden (Collén Remix)

Lyrics
[Intro: Promoe] Västerås, 24 augusti 2018 [Vers 1: Promoe] Läget, kid? Jag vet det är skit för lång tid När snuten kom de borde tagit han bredvid Skitsamma, ingen tid att se bak, se fram ba' Gör det för [Tara?], gör det för minnet av din mamma Ingen vet exakt vad nån annan gått igenom Ingen vet exakt vad nån annan varit med om Därför jag inte tror på det de kallar rättssystemet De hoppas det blir rätt men ingen vet det Och det är människors liv som står på spel Det är ett spel med alldeles för hög insats när rätt blir fel Men du vet allt det här, det är din atmosfär Andas in det varje dag, det är ingen vacker värld Det jag tänker är, låt inte din ensamhet Och hårdheten där inne få dig tappa bort din mänsklighet Nätterna av isolering, förnedring, kroppsbesiktning och visitering Jag hajar det får dig att vilja hämnas De som har fått dig att må skit borde också känna Maktlösheten inne i varje cell Nån annan säger till dem när det är dags för kväll Men de har riggat sitt system så vi inte kommer åt dem Därför jag säger låt dem få sitt straff i en annan form I deras spel kommer vi alltid kamma noll Och det är orättvist men de ska få sitt pris Vi fokuserar på det vi kan ändra på våra liv Allt annat föder destruktiviteten De ger oss inte millimeter, dessutom vi vet det Så det är upp till oss om vi vill växa Den bästa hämnden, klara mål, sätt upp nästa De kan ta din frihet men inte din tid Lär dig hur du kan kontrollera den, stå inte bredvid (Lär dig hur du kan kontrollera den, stå inte bredvid) [Vers 2: Promoe] Vi står bredvid spåren där vid Oxbron Ljusa sommarnätter och en påse burkar, det var gott nog Fick ett gott skratt när snuten var bortgjord Kunde inte hitta nånting, som de var PostNord Men du levde lite för fort Så vi gled isär och jag gjorde karriär Varje helg, ny konsert Ett tag var du på rätt väg Sen drogs du ner igen, och nu är det vad det är Men ingen mening att älta Vi lär oss av våra misstag, gör bättre på nästa Ingen mening o älta Vi lär oss av våra misstag och fortsätter växa [Vers 3: Mwuana] Istället för o skriva några bars borde jag ha suttit här och skrivit brev Men nu blev det som det blev Du fick 4-nånting plus jag är straffad så vi ses väl när vi ses Bror jag vet du känner svek Det går dagar då jag tappar vägen ingen aning om vart jag ska gå Önska jag kunde komma upp till dig och prata då All den kunskap och den visdom som du lagrar på Sen det slår mig som ''vafan har jag o klaga på?'' Jag fattar att du kastas mellan sanningar Jag fattar att dom knullar med din verklighet Förlåt för att jag missade din rättegång Bror, skulle varit där jag vet Jag hittar inge ord Sitter och tittar i ett bord Röker spliffar, är så bitter för min bror Tårarna dom bara rinner, ingen glitter för min bror Det är bara att svälja att du sitter en period [Vers 4: Promoe] Jag ser spåren, vet att åren gått fort Inga somrar där du sitter, där är ljuset konstgjort Skrattet fastnade i halsen vet att du har fått nog Gick åt fel håll, det vi tänkte va ett boss-move Och du levde lite för fort Så vi gled isär och jag gjorde karriär Varje helg, ny konsert Ett tag var du på rätt väg Sen drogs du ner igen, och nu är det vad det är Men ingen mening att älta Vi lär oss av våra misstag, gör bättre på nästa Ingen mening att älta Vi lär oss av våra misstag och fortsätter växa
Rate this song
0/5.0 - 0 Ratings
Loading comments...
Credits
- Producers
- Patrik Collén