Odenplan Stockholm 1988

Lyrics
[Intro] Ah Vi tar ett dopp i minnenas hav, okej? [Vers 1] Odenplan Stockholm 1988 Jag minns det som igår, fast den tiden e borta Vad hände med det där? Och var blev dom av? Vi körde jeans med revär och dom där har fått barn Svär att dom säkert bor kvar Och den där snubben där blev tyvärr narkoman Och stället där vi hängde, det stället stängde Jag tror dom renoverade upp skiten och krängde Finska ambassaden Den lilla parken på Odenplan som va den Plats där alkisar röjde och gorma Minns fester vi hade, som snuten storma Stulna mopeder och langad sprit Ville alltid va king, ingen begagnad skit En galen tid, vi gjorde många fel Men varför sitta här nu och ångra det? Vi hade tur, kunde gått så jävla snett Men när jag sitter här nu känns det så jävla fett Det va som det va och det blev som det blev Det blir som det blir, men denna tid gör mig hel [Refräng] Odenplan Stockholm 1988 Jag minns det som igår, fast den tiden e borta Odenplan Stockholm 1988 Jag minns det som igår, fast den tiden e borta [Vers 2] Fanns en tid utan reklam på TV Då radio var Soul Corner på P3 Och Deaf FM och MRS Och frågan som ställdes var vem är fresh? Och vem är keff? Och vem kan måla? Vem kan breaka? Vi snacka om stålar Vem kan rappa? Vem är DJ? Den där känslan finns kvar i mig Fanns inget internet, inga MySpaces Däremot hade vi feta fat laces Det fanns inget Pirate Bay Det fanns Vinyl Mania, Pitch och Space Men allt va inte bättre förr Tvärtom, jag älskar faktiskt jordens snurr Men vissa saker va fan coolare Fråga bara mig eller mina polare Tänk alla jams, Run–DMC-fans Jag säger ba' Solnahallen, god damn Kolla bara kläderna vi sporta Odenplan Stockholm 1988 [Refräng] Odenplan Stockholm 1988 Jag minns det som igår, fast den tiden e borta Odenplan Stockholm 1988 Jag minns det som igår, fast den tiden e borta [Vers 3] Minns ni Stockholmsnatt? Asså filmen som var som ett jävla spratt Fick alla unga att vandra och slåss Utom möjligtvis Paulo själv, då förstås Minns Ziggy och Dizzy Minns ni Cherno på beatbox, Gettin' Busy? Minns hur naiva och sköna vi va Ingen blingbling-hysteri som idag Så jag drömmer mig bort Bort till en tid som har gått Och jag står där vi stod den dan 1988 Stockholm Odenplan [Refräng] Odenplan Stockholm 1988 Jag minns det som igår, fast den tiden e borta Odenplan Stockholm 1988 Jag minns det som igår, fast den tiden e borta [Refräng] Odenplan Stockholm 1988 Jag minns det som igår, fast den tiden e borta Odenplan Stockholm 1988 Jag minns det som igår, fast den tiden e borta [Outro] (En tid, i mitt liv) (Som är, förbi)
Rate this song
0/5.0 - 0 Ratings
Loading comments...