Tuupovaarassa 1925

Lyrics
[Intro: Esa Pakarinen] 'Soli muistooksen Tuupovuarassa tammikuussa 19 25 Joensuun anniskeluyhtiö ol' sulettu Ja ravitsemusliikkehen ovet on naulattu kii! Ja Kitteen pontikkatehtailijoiden pannut oli Ja kansalla oli ja kamala jano haha [Verse 1: Irwin, Esa] Parireki yössä kulki Vallesmanni maantien sulki Piiska räiskyi, pirtu läiskyi Maantien kiviin kipinöitsi jalakset vain reen Isot pojat oli työssä, ammuttiinko myöskin yössä? Kyllä, vallesmanni ampui multa savukkeen! Älä nyt, niinkö tarkasti väistit sä sen? Sehän pummasi röökin vaan (Jaa että ihan vaan...) Vielä puolet pirtulastin voitosta se sai Suojeluksen mä siltä sain Vallesmanni rahaa pirtumyynnistä siis sai Te noin kiertelitte kaksin lain [Verse 2: Irwin, Esa] Eduskunta sääti silloin aivan tyhmän lain (No ei ollu ensimmäinen tyhmä laki) Eikä vallesmanni ollut tyhmä mies Meinaat, että vallesmanni kansaa auttoi vain? Joku oisi janoon kuollut, kukaties Henkemmemme vaarannеttiin, pantiin tuulemaan Kuka sitten pirtumyynnin voiton sai? Pikku juttu valtiohan siinä voitti kaiken vain Putka oli täynnä joka lauantai (No sеn mä kyllä uskon, mut:) [Chorus: Irwin & Esa] Pirtu ei nyt läisky Eikä pyssyt räisky Kieltolaki kaatui, vapaasti nyt viinaa saa Ostaiskohan ihan pienen pullon? Älä viitsi mull' on! Eduskunnan höpötykset on jo jääneet taa! [Outro: Esa Pakarinen] Ehe, tuota, mutta sillon Tuupovuarassa Taistelu virvokkeista oli-ol mahottoman rajua hehe Rohkeet miehet, minä ja ja vallesmanni noustiin ku Yhtenä miehenä Näkkälänvaaran mäkkee täys pirtutällinki reessä hehheh Ja kyllä, kyllä sitä tarmoo löytys vieläki jos- Jos vaan miehiä tarvittas hehe
Rate this song
0/5.0 - 0 Ratings
Loading comments...
Credits
- Writers
- Vexi Salmi
- Irwin Goodman
- Markku Johansson