We’re Only in It for the Drugs

Album cover art for "We’re Only in It for the Drugs" by Ebba Grön

Ebba Grön - Rock, Punk Rock

We’re Only in It for the Drugs

13.2K Plays

Duration: 4:23

View ArtistView Album

Lyrics

Language:

[Vers 1] Det finns inget att göra i den här trista förorten Det finns ingenting här för oss Nä ursäkta, jag överdrev litegrann Vi kan ju knarka, supa och slåss Så har det alltid varit här ute Ingen jävel har brytt sig om oss Man ska va som en sån Som vill va nöjd med sin lott: Å aldrig fråga om nåt Vi var trötta på tunnelbanan Hade spel på monotonin Dom här döda sovstäderna Där folk inte rör en min [Refräng] Vi ville bara ha ett plejs för såna som oss Vi ville bara ha: nånting för oss [Vers 2] Vi tröttna på zombielivet Och att aldrig vänta på nåt Att bara hänga runt och glo Sen plötsligt har dagen gått [Refräng] Vi ville bara ha ett plejs för såna som oss Vi ville bara ha: nånting för oss [Vers 3] Det finns inget att göra i den här trista förorten Det finns ingenting här för oss Nä ursäkta, jag överdrev litegrann Vi kan ju knarka, supa och slåss Så har det alltid varit här ute Ingen jävel har brytt sig om oss Man ska va som en sån Som vill va nöjd med sin lott: Å aldrig fråga om nåt (Rundgång på gitarren) [Vers 4] Vi började med konserter Å det va band och det kom folk Vi tyckte det gick jävligt bra Vi började få flyt [Refräng] Det tyckte inte den svenska byråkratin Det tyckte inte vår stol-ta maskin [Vers 5] Dom sa: "Stopp! Det här verkar vara Rena jävla ANARKIN! Dessutom uppför ni er som Nåra jävla svin!" [Refräng] Det tyckte alltså den svenska byråkratin Det tyckte alltså vår stol-ta maskin [Vers 6] Men det finns ju diskotek förstås Och det finns massor av annat skit Där kan vi häcka bäst fan vi vill Men i huvet står det still Där kan vi gå som zombies Medan muzaken spyr floder av skit Där kan vi sluta tänka: Så får dom som dom vill [Brygga] Därute kan vi viska Medans tunnelbanan går förbi: Du han ser blå ut, i ansiktet! [Outro] Aaaaa-aaaa-aaaaah! Aaaaa-aaaa-aaaaah! Aaaaa-aaaa-aaaaah! Aaaaa-aaaa-aaaaah! Aaaaa-aaaa-aaaaah! Aaaaa-aaaa-aaaaah! Aaaaa-aaaa-aaaaah! Aaaaa-aaaa-aaaaah! Ja så har det alltid varit här ute: Inte en jävel har brytt sig om oss Man ska va som en sån Som vill va nöjd med sin lott: Och aldrig fråga om nåt! Ja så har det alltid varit här ute: Inte en jävel har brytt sig om oss Man ska va som en sån Som vill va nöjd med sin lott: Och aldrig fråga om nåt!

Rate this song

Rate this song

0/5.0 - 0 Ratings

5
0.0% (0)
4
0.0% (0)
3
0.0% (0)
2
0.0% (0)
1
0.0% (0)

Loading comments...

Credits

Writers
  • Gunnar Ljungstedt
  • Thåström
  • Lennart Eriksson